Alla inlägg under april 2012

Av Gunilla Abrahamsson - 29 april 2012 14:31

Nu har jag köpt första delen till mitt mc bygge. En lampa. Vi letar just nu efter nån Sportster eller ev en Buell som vi kan använd motor o framgaffel och kanske fälgar men ha en annan Ram. Vi har bestämt tema på hojen och det är jätte spännande att gå på marknader och leta annonser för att hitta rätt grejer. Jag börjar närma mig uppkörning på mckortet. Det har varit en rolig resa och jag måste säga att min körlärare är helt underbar. Jag har haft tur som har fått mycket hjälp av min sambo som också är en duktig lärare. Lite tråkigt har det varit att vi inte kunnat övningsköra mer än det vi gjort. Men sånt är ju livet. Det ska bli jätte kul att se o höra hur hans hojar blir när de är färdiga. Till alla er som funderar på att ta mckortet. Gör det. Det är så kul och det är värt varje krona och all svett när man är nervös inför körningen. När jag inte jobbar, letar mcdelar, är med familj o vänner så handarbetar jag gärna. Är lite insnöad på raggsockar just nu. Inom kort kommer jag att börjar sy egen designade väskor. Ska bli kul att låta fantasin flöda. ELMIA: ja det fanns en hel del att titta på. Fick tema ideen där och prata med väldigt många trevliga människor Blev lite besviken på första nr i Bilsport från Elmia jag hade valt helt annat att berätta om. Men kanske nästa nr är bättre. Ha det nu så bra alla där ute.

Av Gunilla Abrahamsson - 3 april 2012 10:15

Hallo hallo!Fint väder i dag också. Underbart. Har varit på gymmet och tränat nu på morgonen. Det är så härligt att bli trött på ett nyttigt sätt. Att få upp flåset men ändå inte dö på kuppen. Det var jobbigt i början men nu är det en skön känsla istället. Trodde aldrig jag skulle komma dit. Men jag är ju enveten så allt går bara man vill. Igår var en dag då jag så några olika hojar. En av hojarna var väldigt fin. Hojen kommer att synas på Elmia i helgen. Där jag såg den finns en heldel hojar och det byggs hela tiden. Härliga killar och skön stämning. Vet också att de kan göra ramar där. Kul att få ideer. Jag ser verkligen fram emot att få börja köpa på mig prylar. Motor, tank, ram, gaffel, hjul,m.mSka ta mycket kort på Elmia i helgen. Sen är det bara att börja spåna. Kanske rita upp den. Jag vet att jag kommer ändra mig under resans gång men det hör till. Har ni inget för er så åka tillJönköping och kolla in fina bilar och motorcyklar. Kanske vi ses. Kram på er.

Av Gunilla Abrahamsson - 1 april 2012 08:56

God morgon allihopa! Visste är det underbart att vakna när solen skiner därute!Bara att kunna gå ut till garaget och starta hojen och kunna ta sig en tur gör att ett leende på läpparna. Det klart att det finns jätte mycket mer i min värld som är underbart så som barnen,sambo, vänner,jobbet och mitt lilla barnbarn. Men just nu är det mycket mc i min lilla skalle. Jag och min älskade sambo bollar ideer och diskuterar fram och tillbaka på vad som är fungerar eller inte. Jag vill ha en hoj som är lätt körd men ändå inte tråkig. Sen får den gärna sticka ut också , att det inte ser ut som alla anrda. Men en sak är säker. Jag kommer att känna min hoj och det kommer att bli en fantastisk resa att bygga hojen. Nästa helg är det Elmia och det är ett underbart tillfälle att få ideer o inspiration till mitt hojbygge. Det är väldigt spännade att titta och börja forma sin egen cykel i fantasin. Jag vill gärna komma igång snart. Jag har en del funderingar på ram men har inte bestämt mig än. Det finns en hel del fina och bra ramar därute. Det hade varit kul om ni ville följa med på min resa, gärna komma med frågor, göra inlägg och bara kommentera. Ta hand om varann och må gott. Vi hörs!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Ciao!
Jag heter Gunilla.
Jag skulle vilja att ni följer med mig på den resa jag kommer att göra när jag bygger min egna hoj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards