Alla inlägg under september 2013

Av Gunilla Abrahamsson - 26 september 2013 18:14

Nu ska det putsas. Gubben köpte ett fin ekerhjul till mig i går, ska bli skönt att få ta bort diskhjulet. Jag tycker inte det är snyggt med diskhjul,förlåt men ja smaken är som baken :-), delad.
Fick även nya fina stötdämpare som är kortare än de som satt på så nu är hojen lite sänkt så för att få den lägre fram o få bättre köregenskaper så har vi beställ nya styrkronor så försprånget blir kortare. Får dem nästa vecka.
Det är så rogivande att vara ute i garaget o fixa med hojen och kul för jag lär mig nya saker hela tiden.

Vad gör du när du är ledig?

Av Gunilla Abrahamsson - 25 september 2013 08:59

Jaha! Igår började jag sykurs, det ska bli kul. Att vara ett gäng kvinnor som tjötar,fnissar,ger o tar ideer och har såå kul.
Mitt första projekt är att sy en väska av ett par gamla jeans. Vi får se vad det blir av det. En tummetott?

Av Gunilla Abrahamsson - 24 september 2013 14:29

Hallo mina vänner!

Nu har hösten kommit men visst har vi haft en underbar sommar och höst. Jag har kunnat köra en heldel MC i sommar och har njutit varje sekund, tyvärr så bröt jag foten Fredagen den 13:de så min MC säsong är slut för i Men då kan jag ju passa på att plocka ner hojen och göra planering för det som skall göras den i vinter.  Jag hade ju från början tänkt att bygga om den till stelben och göra om ram och en massa annat men jag gillar min Harley    så himla mycket så det blir små ändringar på den i stället. Eller ja små och små, det blir konvertering upp till 1200 och nytt avgassystem, fotpinnar skall flyttas och jag har ritat egna fotpinnar som en god vän hjälper mig och vattenskär,skärmfram ska ner mer mot däcket, en sissy skall ritas och göras och fästen till väska på sidan,det skall bli andra blinkers och placering av dem ska flyttas och så ska jag ev sänka cykeln och då även göra de justeringar som behövs därefter.


Det är inte bara hojen som tar min tid utan jag ska pinstripe hjälmen jag fått av gubben min.

Sen är jag ju den jag är och vill ju alltid ha nått att göra och ideer finns det i huvudet så det räcker och blir över.

Jag sitter ju gärna och handarbetar med båda virkning och stickning. Sen är det ju skönt med lite stora projekt också och förutom hojen så sak jag sy ny inredning till några begagnade bilstolar som vi sak ha som tvsoffa på övervåningen som i sommar blivit färdig.

Just nu lutar det att stolarna blir i gultoch rött skinn, har några ideer som jag skall prova.

Nä nu vankas läxläsning med dottern så so long på er.


Vad har ni för några plner om att göra i höst/vinter?

 

Presentation

Ciao!
Jag heter Gunilla.
Jag skulle vilja att ni följer med mig på den resa jag kommer att göra när jag bygger min egna hoj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards