Alla inlägg under december 2014

Av Gunilla Abrahamsson - 27 december 2014 18:41

Det är med stor tomhet i hjärtat som jag vill tala om att min älskade mamma slutade sina dagar på jorden på juldagens kväll.
Jag var med min mamma det sista två dygnen och fick chans att ta farväl och berätta hur mycket jag älskar henne och vad hon betytt för mig. Jag är evigt tacksam att jag fick den chansen. Allt för många gånger hör jag att nära och kära dör plötsligt och denna helg förstod jag ännu mer hur viktigt det är att inte vara ovän eller att verkligen tala om för de som finns runt en att visa och tala om hur mycket de betyder och att man älskar dem.
Jag är visserligen i vården och möter dödet titt som tätt men efter detta hoppas jag att der inte kommer att finnas någon i min närhet som kommer att gå bort i ensamhet. Det är SÅ viktigt att det finns någon där och håller en i handen, stryker en över håret och att ha någon som sitter och pratar med den som skall lämna jordelivet. Ingen skall behöva dö ensam. Bara så ni vet.
Älska dem som finns i din närhet även de som inte är som du. Även olikheter har sin tjusning. OCH DU! Du kanske lär dej nått nytt :-). ????

Av Gunilla Abrahamsson - 3 december 2014 08:50

cyklar runt på min cykel en Onsdags morgon. En vanlig dag på jobbet. Men idag är det extra tyst och stilla. Det känns nästan som en Söndags morgon, om det är någon skillad igentligen :-).
Jag stannar upp och sätter mig på en sten innan nästa besök och funderar på vad det är som gör att det känns så lugnt.
Vädret är en del. Ingen blåst, lite mulet men det finns sprickor som ljuset kan gå igenom.
Trafiken är en annan del. Inte mycket trafik eller maskin ljud.
Det är skönt att kunna stanna upp och ta till sig lugnet. Det smittar av sig till mitt inre och lugnet sänker sig även i min kropp.
Det ihop med att arbetslistan jag har för dagen gör att denna dagen kommer att bli en underbar dag trots att jag känner att jag har en förkylning på gång i kroppen.
Alltså ännu en underbar dag att se fram emot.

Presentation

Ciao!
Jag heter Gunilla.
Jag skulle vilja att ni följer med mig på den resa jag kommer att göra när jag bygger min egna hoj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards