Alla inlägg under juni 2015

Av Gunilla Abrahamsson - 30 juni 2015 23:18

Då har jag gjort sista dagen på "gamla" jobbet. Det känndes jätte vemodigt. Jag slutade ju inte för att jag inte trivdes för det gjorde jag verkligen utan det är för att jag fått chansen att jobba på akutmottagningen. Och det har jsg velat göra länge. Så nu när jag fick chansen så tog jag den. Men kommer att sakna det " gamla" jobbet jätte mycket. Både mina kolleger och de gäster som bor där. Det är ju fantastiskt att jag har två jobb där jag trivs jätte bra. Få förunnat.
Det har varit en varm och solig dag idag och jag har varit ute och sprungit en liten stund sen var det sista boxer passet innan sommar uppehållet på Friskis idag också.
Cyklade sedan hem för att klippa gräset men hann cykla förbi willys för att handla mat inför morgondagen då min älsta dotter och mina barnbarn kommer hit och myser med mig hela dagen.
Längtar efter dem jätte mycket.

Av Gunilla Abrahamsson - 29 juni 2015 22:25

Det är ju igentligen inte klokt vad man kan utsätta sin kropp för. Inte nog med att jobba på ett jobb där det är tungt både fysiskt och ibland även psykiskt så går jag brevid på ett nytt jobb som jag skall börja på den 1/7. Så hela Juni så har jag nästan klonat mig för att kunna vara på flera ställen samtidigt. Nu skriker min kropp efter vila och min dotter och gubben tycker nog jag är måttligt rolig att ha med att göra.
Men det är ju bara för en liten tid... Ja.. Men man ska orka också.
Idag när jag var på " gamla" jobbet så ville jag bara att dagen skulle ta slut så jag kunde åka och handla för att sedan kunna lägga mig.
Åkt till Maxi och köpte det som skulle inköpas(tårta att bjuda på i morgon) och det nödvändigaste.
När jag kom hem packat upp så vill fråga gubben om jag fortfarande ville ta hojen till Nääs och Måndagsträffen och det ville jag ju. Ville ju inte kännas vid min trötthet. Klockan var ju inte så mycket. Efter en skön tur och trevliga fordon och människor åkte vi hemåt igen. Tröttheten var som bort blåst. Såå gött.
När vi ställt in cyklarna tog vi en skön promenad på 45 min. Och nu sitter jag i vår sköna soffa tillsammans med min underbara sambo och smuttar på en Japansk whisky och bloggar och stickar.
Tänk va härlig kvällen blev.

Presentation

Ciao!
Jag heter Gunilla.
Jag skulle vilja att ni följer med mig på den resa jag kommer att göra när jag bygger min egna hoj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards