Alla inlägg under januari 2017

Av Gunilla Abrahamsson - 13 januari 2017 14:26

Vad är 50 års kris för nått?
Är det när man börjar känna att man inte kommer att vara behövd när barnen flyttar ut! Är det när man börjar inse att man inte hunnit göra så mycket av det man skulle vilja göra! Är det när man tror att bara för att man närmar sig 50 så kan man inte klä sig hur man vill eller göra vissa saker!
Jag funderar mycket på vem jag är! I 30 år har jag varit mamma. Den som ser till att det fungerar med mat, skola, tvätt, aktiviteter, städ och samtidigt jobba vara sambo och kvinna. Helt plötsligt finns det tid att göra nått annat....... men vad. Jag har visserligen många hobby men det är ju inget som fyller min tid på samma sätt som barnen gjort. Nu finns inte lika många måsten och på nått sätt saknar jag det. Jag verkligen HATAR att inte ha nått o göra. Visst... tvätt... 2 dagar i veckan om jag tränar mycket.. städa... ja visst 2 dagar i veckan... just nu försöker jag handla lite varje dag så man får träffa lite folk.... visst jag kan gå på stan o shoppa o fika men hur bra är det för ekonomi och kroppen....kanske skulle jag sluta jobba natt så jag får normala tider och träffar mer folk.
Men ... vem är jag o vad brinner jag för.... jag har ju bara varit mamma i hela mitt liv.

Presentation

Ciao!
Jag heter Gunilla.
Jag skulle vilja att ni följer med mig på den resa jag kommer att göra när jag bygger min egna hoj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards