Alla inlägg under februari 2017

Av Gunilla Abrahamsson - 28 februari 2017 10:12

Fettisdagen.... mums. Jag bara älskar semlor. Men det ska vara de tradionella med mandelmassa och gärna med varm mjölk till ( hetvägg).
Jag tänkte gå till en vän som oftas sitter ensam på dagarna och bjuda honom på en semla men först måste jag göra lite matte samtidigt som jag lyssnar på god musik.

Av Gunilla Abrahamsson - 3 februari 2017 13:47

Vad är det som gör att man vill gifta sig med den man lever ihop med. Och vad är det som gör att man inte vill gifta sig med den man lever ihop med. Jag har varit gift. Det var inget bra äktenskap men det hade inte med att göra att vi gift oss. Vi gifte oss mest för att det var enklare med papper o dyl med barnen. Nu med facit i hand vet jag att det inte är en bra anledning för äktenskap.
Jag tycker man ska gifta sig för att man vill leva tillsammans med den partnen man lever med i resten av sitt liv. Man vill ge av sig själv, dela både bra och dåliga dagar. Att man inte kan tänka sig ett liv utan den personen. Att det är min allra bästa vän. Att gifta sig tycker jag är ett tecken på att man vill leva tillsammans. Att man förbinder sig mer än bara med ord. Att jag kan få min partner att känna sig trygg i att jag skall finnas där. Att få dela ett ögonblick av kärlek på hög nivå med vänner o bekanta. Att få visa upp min älskade vän.
Vad tycker ni?

Presentation

Ciao!
Jag heter Gunilla.
Jag skulle vilja att ni följer med mig på den resa jag kommer att göra när jag bygger min egna hoj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards