Alla inlägg under augusti 2018

Av Gunilla Abrahamsson - 23 augusti 2018 21:20

Hörde precis en lastbil gasa förbi utan för på gatan, det är samma ljud som jag hör när vi åker på larm med förstebilen i räddningstjänsten. Adrenalinet rusar i kroppen, vi väntar på att få besked om vad som har hänt. Lite vet vi men vill gärna ha mer info så man kan förbereda sig lite. Nu börjar jag få ner hjärtslagen och nu börjar jag och mina kolleger prata om hur vi ev kan lägga upp arbetet när vi kommer fram( jag säger ev för man vet aldrig hur det ser ut när man kommer fram) ibland är det nära då då hinner vi inte med så mycket förberedelser ibland är det längre och då har vi mer tid. Måste säga att det är en fantastisk känsla att få vara med om detta. Jag bara älskar det.
Ljuden, känslorna, lukterna, gemenskapen och erfarenheterna är fantastiska. Jag bara älskar det. Skulle vilja jobba med detta på heltid. Och kanske nån dag.... vem vet

Av Gunilla Abrahamsson - 18 augusti 2018 09:56

Då var det Lördag igen då... en jour Lördag och med det menas att jag är kvar i Brålanda hela helgen för att jag har jouren i räddningstjänsten. Jag gillar dessa helger för jag kan ta det lungt på nått sätt. Jag kan bara vara och gå ut på byn o träffa människor. Får jag ett larm så är det ju bara ett plus?.
Vaknade i lugn o ro och gick upp o gjorde lite frukost till mig. Satte på radion o lyssnade på ring så spelar vi.
Så underbart.
Jag passade på efter en stund o satte mig framför tv:n o tittade på nyhetsmorgon och virkade på min ny på började filt. Jag så på netet att några handarbets vänner gjort en slags temperatur filt där det virkat ett varm med viss färg för den temperatur som varit ute vid en viss tid. Färgerna har det gjort upp innan.
Men jag tänkte...... jag gör en träningsfilt. Sagt o gjort. Jag bestämde färger efter olika tränings program och efter hur långt jag springer. .... och nu har jag börjat på den. Bra sätt för att komma igång med träningen nu efter sommar uppehållet. ?.
Stickar även på en kofta till ett av mina barnbarn. ??.
Dagen har börjat underbart och kommer att forsätta så. Min härliga kärlek kommer någon gång under dagen och skall sova här i natt.... som jag längtar. Ska snart gå ut o spela på travet o ta en fika med de bybor som är ute.
Ciao så länge?

Av Gunilla Abrahamsson - 15 augusti 2018 20:27

Tänk...... sitter här i vår lilla park och ikväll är det Allsång. Det är så ljuvligt. Alla är trevliga och det är en gemytlig stämmning. Man bara trivs o mår gott. Sådana här stunder vill jag ha mer i livet. Känna detta lugnet. Inga krav bara vara med o ha trevligt.
Detta är så ljuvligt med lilla Brålanda.
??????

Presentation

Ciao!
Jag heter Gunilla.
Jag skulle vilja att ni följer med mig på den resa jag kommer att göra när jag bygger min egna hoj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards