Alla inlägg under juli 2019

Av Gunilla Abrahamsson - 29 juli 2019 22:14

En vecka semester.... massa måsten som ska göras.... eller varför inte ta dagarna som det kommer.... ha lite önskemål vad du vill göra...
För min del så tycker jag om att få gjort saker hemma som är svårt o hinna när man jobbar.
Att kunna åka ta ett kvälldopp efter man jobbat lite hemma. Sedan avsluta kvällen med att äta nått gott. Sitta o sticka på altanen o lyssna på go country musik.
Lite äventyr är planerat så som att hälsa på svärmor o svärfar, äta glass på Smögen o hälsa på ett par kompisar.
Sedan en dag om vädret tillåter på High Chaparall finns också på önskelistan.
Än så länge så är vädret med mig så då passar jag på o njuter för fullt??

Av Gunilla Abrahamsson - 27 juli 2019 08:38

Det är nog det svåraste att få fram hos människan. Visst vill man gå ner i vikt, äta bättre, sluta röka, ta det där körkortet men av någon anledning har man massor av ursäkter. Och ursäkter är just vad det är.
Jag tror att alla människor har nått envist i sig och alla människor kan ta fram det o använda det till att genomföra sina mål/drömmar.
Och...... det första man måste göra är att bestämma sig vad man vill uppnå och att verkligen mena det. Sedan måste man förstå att man måste tvinga sig att göra det, att de där dåliga tankarna med ursäkter kommer att komma och då får man säga till sig själv att skärpa sig. Det är inte alltid lätt men ju fler gånger du går ?emot dig själv? så blir det lättare. Man får ju nått för det??. Våga be om råd, våga be om hjälp, våga misslyckas men ge inte upp. Du kan. Var envis.

Av Gunilla Abrahamsson - 24 juli 2019 07:09

Vad är bantning?
Varför bantar man?
Och varför är det så negativt o banta?
Ordet banta har fått en negativ klag och det tycker jag är tråkigt i mina öron låter det som att det är någon som vill göra sig själv en tjänst att se till att må bättre. Vad är det för fel på det?
Visserligen tror jag inte på pulver, banankurer, viktmästarna m.m
Jag tror det är ett sätt o leva. Ingen diet alltså.
Och det betyder inte..... att jag bara får äta tråkigt mat, tvärtom. Fantastisk gott och det finns så mycket att välja på...
Jag har svårt o förstå (ibland) varför inte vi människor väljer att vara snälla mot oss själva. Det finns ju så bra och små och faktiskt enkla medel för att få oss till att må bra både psykiskt, mentalt, fysiskt och det blir ofta också på köpet viktminskning...
så vad gör vi för att må bättre?
Vad gör du?

Av Gunilla Abrahamsson - 23 juli 2019 07:18

Sitter på jobbet med en kopp kaffe o drömmer mig bort. Om 3 veckor börjar jag skolan. Helt sjukt. Trodde inte jag skulle sitta i skolbänken igen. Men det ska bli jätte kul och nervöst. Inte över skolan utan över ekonomin. Få ihop allt. Behöva ta studielån. Det har jag inte gjort förrut. Det är bara o kämpa på.

Av Gunilla Abrahamsson - 12 juli 2019 07:16

Igår på jobbet blev jag geting stucken. På 6 ställen?
Jag jobbar som fastihetsskötare i 3 veckor då ord har semester och jag o min sommarjobbare har i uppdrag o klippa häckar på området och det gjorde vi. Helt plötsligt brände det till i armhålan och jag trodde först att jag bränt mig på häcksaxen men kände att snart att det var nått som stack mig och viftade bort det men då kände jag fler stick och samtidigt såg jag massa getingar runt mig så det var bara att fly....
Jag hann få tre stick i armhålan, två på utsidan armen o ett på benet....
Det var faktiskt första gången på länge jag bilvit rädd för min hälsa. Som tur va så fick jag ingen reaktion mer än sveda och ont i armhålan hela dagen, kvällen o natten.
Nu gäller det att se sig för.
Vi har massor av häckar kvar att klippa?

Presentation

Ciao!
Jag heter Gunilla.
Jag skulle vilja att ni följer med mig på den resa jag kommer att göra när jag bygger min egna hoj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards