Direktlänk till inlägg 12 juli 2019

Getingstick

Av Gunilla Abrahamsson - 12 juli 2019 07:16

Igår på jobbet blev jag geting stucken. På 6 ställen?
Jag jobbar som fastihetsskötare i 3 veckor då ord har semester och jag o min sommarjobbare har i uppdrag o klippa häckar på området och det gjorde vi. Helt plötsligt brände det till i armhålan och jag trodde först att jag bränt mig på häcksaxen men kände att snart att det var nått som stack mig och viftade bort det men då kände jag fler stick och samtidigt såg jag massa getingar runt mig så det var bara att fly....
Jag hann få tre stick i armhålan, två på utsidan armen o ett på benet....
Det var faktiskt första gången på länge jag bilvit rädd för min hälsa. Som tur va så fick jag ingen reaktion mer än sveda och ont i armhålan hela dagen, kvällen o natten.
Nu gäller det att se sig för.
Vi har massor av häckar kvar att klippa?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Abrahamsson - 30 maj 2022 09:04


Då har jag gjort den sista jour veckan på räddningstjänsten. Det känns lite vemodigt samtidigt som jag kommer att få nya äventyr i framtiden. Huset och trädgården blir ett av dem. Ser fram emot att få börja greja i huset och i trädgården men har ju ...

Av Gunilla Abrahamsson - 28 maj 2022 14:11


35 dagar kvar till flytt. Som jag längtar. Att äntligen få bo ihop igen. Ser fram emot att få ta tag i några av de projekt vi planerat. Vi ska börja med sovrummet och att få upp garderober för förvaring. Det kan man aldrig få för mycket av. Längta...

Av Gunilla Abrahamsson - 19 maj 2022 07:36


Då var våren här på rikitigt. Det är såååå underbart. Det är 43 dagar kvar till jag flyttar till mitt hus. Det ska bli så härligt men samtidigt så kommer jag saknar Brålanda och allt det som finns där. Älskar folket. De är alla så snälla o goa. Kom...

Av Gunilla Abrahamsson - 16 april 2022 08:00


Påskafton o ledig typiskt att vakna 06.00. Ja ja. Behöver väl inte mer sömn då. Bara o gilla läget. Katten märker att jag börjar vakna ich kommer o kelar. Går upp och ger katten lite mat och sätter på kaffe till mig. Efter en stund vill katten ha...

Av Gunilla Abrahamsson - 22 mars 2022 15:18

Idag känner jag mig nere. Känner mig som en dålig mamma, trots att jag har vuxna barn som skulle kunna klara sig utan min hjälp. Och är det verkligen hjälp jag ger dem? Det är bara pengar de vill ha. Och jag är så dum att jag ger dem pengar. Och när ...

Presentation

Ciao!
Jag heter Gunilla.
Jag skulle vilja att ni följer med mig på den resa jag kommer att göra när jag bygger min egna hoj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards