Alla inlägg under september 2019

Av Gunilla Abrahamsson - 24 september 2019 21:27

Tänk va underligt livet kan vara.
Allt kan ändras så fort. Allt för ofta blir jag påmind om att livet kan vara slut allt för fort.??
Men det pratas inte så ofta om allt det underbara som finns runt om oss. Det liksom bara finns där.
För 10 veckor sig jobbade jag ute i olika trädgårdar och bekymrade mig om hur jag skulle försörja mig i vinter. Jag vet ju att jag kan jobba i vården men ville inte jobba timmar en vinter till.
Jag började ringa runt till olika enhetschefer för o kolla läget hur det såg ut hos dem. Om man kunde få ett vik så jag kunde gå på schema. Några dagar senare, två för att vara exakt så fick jag ett mail om att jag kommit in på utbildningen jag sökt..... va.... jösses.
Ambulanssjukvårdare.... trodde inte jag hade en chans att komma in... hade ju gett upp hoppet att få jobba inom den verksamheten.
Jaha..... lån..... hur gör jag nu? Ska jag våga hoppa på detta? Fixar jag det mentalt? Ekonomisk? 13 mil o pendla varje dag???
Nej.. jo jag vill ju.... nej..eller.... jo... jag lever bara en gång, har ju inget att förlora.
SÅ... tacka ja... berätta för chefen... om 5 veckor börjar jag skolan... är det ok????
Får jag ledigt??? Ja det klart annars säger du väl upp dej? tack för förståelsen?.
LÅN.... csn bara o skicka in o hålla tummar att det går igenom o att det kommer igång med en gång....

Nu har jag gått i skolan i 5 veckor och jag ångrar ingenting. Det är jätte kul men tufft.
Ser fram emot varje dag.
Snart är körkort C1 klart. Första stora pressen. Sen är det bara o ta nästa steg
Den 5/6 2020 är jag klar och jag är helt övertygad om att detta året kommer gå väldigt fort.

Älskar livet.
Det är fantastiskt även jobbiga saker känns lättare just nu. Visst är det underligt?
Kram på er?????

Presentation

Ciao!
Jag heter Gunilla.
Jag skulle vilja att ni följer med mig på den resa jag kommer att göra när jag bygger min egna hoj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards