Alla inlägg under september 2020

Av Gunilla Abrahamsson - 20 september 2020 13:55

Mina kolleger var snart på plats så vi behövde inte vänta så länge. Vi fick en rapport över hur natten varit och då började det tjuta i Rakel.... ja ha då var det dax.
Första patienten för dagen. Vi hann inte mer än ut efter avslutat ärende när vi fick nästa uppdrag. Ja ha en sån här dag då vi får passa på o kissa så fort det ges möjlighet.
Påväg tillbaka till Stationen i Bengtsfors och för hoppningsvis hinna få i oss lite mat. Men.... då låter det i Rakel igen. Passning annat område. Ja ha. Då vi vet att det är tomt i vårat område. Då passar vi på o äter lunch ute på fältet...... hur ska denna dagen sluta???

Av Gunilla Abrahamsson - 20 september 2020 08:16

Jag passar på att äta lite frukost innan jag går på mitt pass.
Just denna morgon är inte ambulansen inne. Natt personalen är ute på uppdrag och vi vet inte när de är tillbaka.
Så det är bara att sitta o vänta.
Kanske passa på o titta på nyheterna, eller kanske inte. Tycker det bara är tråkigheter på nyheterna nu för tiden.

Av Gunilla Abrahamsson - 20 september 2020 07:49

Det tar en timme för mig att komma till jobbet i Bengtsfors.
Men vilken natur det är i Dalsland. Jag blir så lugn o fridfull av att se allt detta vackra runt omkring mig

Av Gunilla Abrahamsson - 20 september 2020 06:34

Denna underbara tysnad när jag går en liten morgon promenad innan jag åker till jobbet. Det ända man hör är en fläkt som låter en bit bort, några fåglar kraxar för att jag stör dem i deras sömn. En sån bra start på dagen.
Undra vad denna dag har att erbjuda för äventyr

Presentation

Ciao!
Jag heter Gunilla.
Jag skulle vilja att ni följer med mig på den resa jag kommer att göra när jag bygger min egna hoj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards