Alla inlägg under april 2021

Av Gunilla Abrahamsson - 16 april 2021 21:17

Hur roligt är det inte att studera två katter när de försöker bli kompisar. Den ena är 7 år och den andra är 7mån? den ena vill leka och den andra tycker att ungkatten är såååå jobbig(katten nästan himlar med ögonen). Den äldre katten(Stratos) visar sin pondus genom att äta upp den unges(Leon) mat?
Det är så roligt att se dem och att se hur de vill umgås men ändå inte.

Av Gunilla Abrahamsson - 15 april 2021 05:39

Ny jobbdag. Ser alltid fram emot att åka till jobbet. Jag vet ju aldrig hur dagen blir.
Idag jobbar jag i Bengtsfors, förutom de vanliga rutin kontroller av ambulansen och våra arbetsverktyg så har vi städ av insidan av ambulansen och byter bälten på båren. Vi spritar insidan av bilen varje arbetspass och efter varje patient så det är en heldel städ på jobbet.
Då får vi se hur dagen blir.
Hur ser eran dag ut idag?

Av Gunilla Abrahamsson - 14 april 2021 14:30

Sitter i Skara, utanför simhallen. Minstingen (19år) är inne på anställningsintervju. Vi har varit inne i stan o ätit lunch ihop innan mötet så att hon skulle få något annat o tänka på. Hoppas hoppas hon får jobbet. Hon vill ju så gärna få ett jobb, få rutiner, få lön och kunna flytta till eget boende. Det är verkligen tufft för våra ungdomar idag både när det gäller jobb och livet i sin helhet. Tyvärr har hon ju två diagnoser också att brottas med och det gör ju inte saken lättare. Men hon är en duktig tjej och jag vet att får hon rädd jobb och chans att lära sig så är hon en jätte bra medarbetare Det är bara att hålla tummarna och se hur det går. Och blir det inte detta jobbet får hon forsätta leta jobb( hon letar hela tiden)

Av Gunilla Abrahamsson - 13 april 2021 08:31

Underbart att träna. (Och jobbigt och det ska det vara) Idag hinner jag inte gå ut o springa så jag kör ett litet pass på ca 15 min hemma i lägenheten.
Det finns alltid lite tid träning. Det är bara att köra. Jag kan inte skylla på någon/något annat än mig själv.
Mår så bra av träning, känner hur kroppen belönar mig med lyckokänslor????

Av Gunilla Abrahamsson - 12 april 2021 22:03

Tvn är ibland ett bra tidsfördriv bara det inte blir för mycket. För mig är tvn ett sällskap medans jag sitter o stickar eller om jag jobbat mycket o behöver ?tänka? på annat o se på någon film eller serie och bara vara.

Av Gunilla Abrahamsson - 11 april 2021 15:29

Vila.... att det ska vara så svårt för mig att vila.
Jag har ialla fall lärt mig att sitta mer stilla och ta det lite lugnt. Kan till och med titta på tv någon/några timmar(o titta på någon bra serie på tv) men nästan alltid har jag stickning på gång samtidigt ?
Nu behöver jag vila mellan jobbpassen?. Gör 3 nätter i rad så vila är ett måste..... lägger mig en stund i soffan och tittar på tvn och somnar en stund?.

Av Gunilla Abrahamsson - 11 april 2021 09:57

Halloj alla!
Har en ny kärlek i livet.
Han heter Leon o är 6 månader.
Han är så busig o mysig och en marodör...
Han älskar när vi leker kurragömma och när han får apportera??
Det är så underbart att komma hem o få gosa o busa.

Presentation

Ciao!
Jag heter Gunilla.
Jag skulle vilja att ni följer med mig på den resa jag kommer att göra när jag bygger min egna hoj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards