Alla inlägg under maj 2021

Av Gunilla Abrahamsson - 25 maj 2021 14:25

Då var lunchen avslutad och fick äta upp den utan att bli avbruten. Det hör inte till vanligheterna,har lärt mig inhalera mat sedan jag börja på ambulansen?
Det är alltid lika spännande på jobbet. Vet aldrig hur dagen kommer att bli.
Älskar mitt jobb. Älskar livet. ??

Av Gunilla Abrahamsson - 18 maj 2021 14:58

Härom dagen fick jag höra att jag varit självupptagen. Asså va? För mig är det ett väldigt negativt ord ett negativt beteende. Det fick mig att fundera. Är jag självupptagen, jag tycker inte det själv. Har jag verkligt så dåligt självinsikt. Jag fråga några kollegier vad det tycker att självupptagen står för och om det är något bra eller dåligt.
Vi fick en bra diskussion. Att vara självupptagen kan man vara både medvetet och ej medvetet. En sa att man kan ha en period då man har mycket runt sig en peroid och då pratar med dem som man lever med och förklarar varför. Men är man självupptagen då? Är det fel att ha mycket om sig eller vilja satsa på sig själv? Jag tycker att om jag gör ett val att ex utbilda mig till något som jag vill göra så tycker inte jag att jag är självupptagen för det. Eller är jag det? Hur länge kan man ha mycket runt sig utan att det blir fel? Beror det på vad man gör med sin tid när man inte jobbar, håller på med sina grejer eller utbildar sig? Kanske! Vem bestämmer när det blir för mycket? Är det skillnad på om det är en man eller kvinna som gör det? Det tror jag. Hmm mycket frågor i detta lilla huvud?. Jag tror inte man är medveten om att man är självupptagen. Och jag tror det är svårt att leva med någon som är självupptagen.
Nu ska jag ta reda på vad det är hos mig som gör personen tycker att jag är självupptagen.

Presentation

Ciao!
Jag heter Gunilla.
Jag skulle vilja att ni följer med mig på den resa jag kommer att göra när jag bygger min egna hoj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards