Alla inlägg den 8 oktober 2013

Pms

Av Gunilla Abrahamsson - 8 oktober 2013 09:07

Sitter framför tvn o virkar och lyssnar på tv4 om PMS. (Kan ju inte göra så mycket mer nu när jag brutit foten)
Det är verkligen bra att det pratas om detta. Dels för oss kvinnor så vi vet att vi inte är ensamma och att vi faktiskt inte är knäppa. Att ha pms är faktiskt inte roligt, att mår dåligt, inte ens känna igen sig själv och framför allt,att inte kunna styra över sina känslor och tankar själv.
Själv har jag inte den svåraste sorten men jobbig nog ändå, så jag lider verkligen med dem dom som har svår pms.
Sen tycker jag att även männen borde titta,lyssna och läsa om detta. För jag vet att det finns många män där ute som tror att vi kvinnor hittar på eller skyller på pms och jag blir både ledsen och arg på det. Det finns säkert de som gör det också men jag tror i de alla flesta fall så vill kvinnan inte känna av detta.
Ingen vill väl att en relation ska vara dålig och i värsta fall leda till en separation. Nej jag tycker det är bådas ansvar i en relation att hjälpas åt med detta för det återkommer ju varje månad. Det finns hjälp att få och allt är lättare om man är två och att man kan prata om det.

Presentation

Ciao!
Jag heter Gunilla.
Jag skulle vilja att ni följer med mig på den resa jag kommer att göra när jag bygger min egna hoj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards