Alla inlägg under augusti 2021

Av Gunilla Abrahamsson - 31 augusti 2021 21:01

11 dagar utan gips. Det går bättre o bättre för varje dag. De första dagarna var inte roliga,behövde hjälp av kryckorna för att våga belasta foten. Men nu? har jag o gubben varit ute i tre dagar på vandringar. Vi började första dagen på hamburgö på 2,5 km. Andra dagen tog vi halva vitingeleden. Vi trodde det skulle vara ca 4 km men det blev 6,2. Tredje dagen gick vi den kortaste leden på Ramsvik, den var på 7,5 om man inte missar en avfart som vi gjorde och det tog ett tag innan vi förstod det och vände så den vandringen blev 1 mil. Så det var skönt att komma tillbaka till vandrarhemmet o få lite mat och sedan avsluta med bubbelpool o bastu. 3 fantastika dagar i bohuslän.

Av Gunilla Abrahamsson - 25 augusti 2021 14:10

Då var gipset borta? äntligen. Det är så skönt att kunna röra sig lite bättre. Inte alltid behöva använda kryckor. Jag stapplar runt o haltar en del men med träning så blir det bättre dag för dag. Jag har varit utan gips i 5 dagar och märker redan stor skillnad. Kommer inte springa på länge men vad gör det. Det viktiga är att bli så pass bra att jag kan börja jobba igen. Att bli helt bra kommer att ta tid men ju mer jag tränar desto bättre blir jag. Det är viktigt att inte slarva med rehabiliteringen.
Men det är också viktigt att vila. Lagom är bäst

Av Gunilla Abrahamsson - 4 augusti 2021 15:58

Idag är det min älsta dotters 35 årsdag.
Var tog tiden vägen? Fattar inte. Hur kan tiden gå så fort? Vad gör vi med tiden? Tar vi vara på den? Hmmm tål att tänkas på. Jag försöker verkligen göra det men ibland kan det vara svårare. Att bara se det som jag inte hinner eller får tillfälle att vara med på kommer över mig ibland, men de tankarna vara inte så länge för det är ju bara att göra något åt det. Sitta på aslet o bara gnälla gör ju inte att jag får göra det som är roligt. Nej. Det är verkligen mitt eget ansvar att ta vara på det som finns därute. Ibland krävs uppoffringar och hårt jobba för att komma dit? och? då får det glra det då? vad är problemet. Den som säger att livet är enkelt borde dra något gammalt över sig. Livet är inte enkelt men jag väljer hur jag vill tackla livet.
Jag vill ha ut så mycket av livet som det bara går. Jag vet att jag inte kommer att kunna göra allt jag vill men kommer att njuta av det jag kommer att uppleva.
Idag har jag lyckats dammsuga lägenheten och sopat av golvet på balkongen trots att jag har gipsat ben. Nu är jag trött men lycklig??
Kommer avsluta kvällen med kalas hos min dotter och barnbarn.

Presentation

Ciao!
Jag heter Gunilla.
Jag skulle vilja att ni följer med mig på den resa jag kommer att göra när jag bygger min egna hoj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards