Alla inlägg den 16 juli 2018

Av Gunilla Abrahamsson - 16 juli 2018 19:28

Natten till igår var jag ute på skogsbrand i Färgelanda. Det var första gången jag var med på detta så det var en ny erfarenhet.
Det är helt otroligt att det kan brinna/glöda trots att man stått o matat ner vatten i marken. Det är makalöst hur maktlös man är mot dessa krafter. Nu hade jag turen att det mest var glödbränder när jag var där, visst det sprakade i träden i bland och för det mesta la det sig men vid ett tillfälle tog det sig ordentigt och vi fick ta fram mer slang och släcka ner det.
Jag är verkligen tacksam över att det inte blåser så mycket för annars skulle denna branden varit värre än den är o har varit.
Det är ju helt otroligt hur många bränder det varit den senaste tiden.
Det är så jäkla torrt i skog o mark. Det är verkligen viktigt att vi är försiktiga med allt som kan sätta igång en brand.
Extremt försiktiga måste vi vara.
Det vore ju hemst om nått hem skulle brinna upp och ännu värre en människa fick sätta livet till bara för att vi är oaktsamma.

Presentation

Ciao!
Jag heter Gunilla.
Jag skulle vilja att ni följer med mig på den resa jag kommer att göra när jag bygger min egna hoj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards