Alla inlägg den 27 juli 2019

Av Gunilla Abrahamsson - 27 juli 2019 08:38

Det är nog det svåraste att få fram hos människan. Visst vill man gå ner i vikt, äta bättre, sluta röka, ta det där körkortet men av någon anledning har man massor av ursäkter. Och ursäkter är just vad det är.
Jag tror att alla människor har nått envist i sig och alla människor kan ta fram det o använda det till att genomföra sina mål/drömmar.
Och...... det första man måste göra är att bestämma sig vad man vill uppnå och att verkligen mena det. Sedan måste man förstå att man måste tvinga sig att göra det, att de där dåliga tankarna med ursäkter kommer att komma och då får man säga till sig själv att skärpa sig. Det är inte alltid lätt men ju fler gånger du går ?emot dig själv? så blir det lättare. Man får ju nått för det??. Våga be om råd, våga be om hjälp, våga misslyckas men ge inte upp. Du kan. Var envis.

Presentation

Ciao!
Jag heter Gunilla.
Jag skulle vilja att ni följer med mig på den resa jag kommer att göra när jag bygger min egna hoj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards