Alla inlägg den 18 januari 2018

Av Gunilla Abrahamsson - 18 januari 2018 09:02

Sitter o tittar på nyheterna på tv4 och blir så frustrerad. För det första över dessa attacker mot blåljus folk. Vart är Sverige på väg? Ska vi verkligen behöva leva så här. Inte kunna känna oss säkra. Att vi inte ska kunna hjälpa människor i kris utan behöva vara oroliga över att det ska hända nått.
Det är skamligt.
Det andra jag blev upprörd över är att regeringen säger att detta inte är ok och att de måste göra nått åt det...... ja verkligen men de gör ju inte det. Det finns MASSOR av saker som det behövs göras nått åt. MEN GÖR NÅTT DÅ. Och det behöver vara ?hårda? tag och att gälla ALLA . Men forsätter de och blunda så är det oskyldiga som drabbas. Hur kan DU göra nått? Tillsammans är vi starka. Nästa gång kan det vara din anhörig som drabbas eller du själv och din man/maka blir ensam och dina barn mister en förälder.

Presentation

Ciao!
Jag heter Gunilla.
Jag skulle vilja att ni följer med mig på den resa jag kommer att göra när jag bygger min egna hoj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards