Alla inlägg den 23 januari 2018

Av Gunilla Abrahamsson - 23 januari 2018 22:37

Denna tonårstid. Inte nog med att det är jobbigt att vara tonåring med hormoner och tankar o viljor att brottas med. Det är sjuttan inte lätt att vara förälder heller. Ena stunden är man världens bästa för att i nästa sekund vara en sopa som ALDRIG ställer upp på sina barn utan bara tänker på sig själv. Som förälder ska man på ett pedagogiskt sätt möta sin humörs stinna dotter på ett lugnt o bra sätt medans man igentligen är supertrött efter 8 timmars arbetsdag med vetskapen om att det är minst 3 timmar kvar innan man kan sätta sig en stund då dottern vill ha rena kläder, mat och bli körd till stallet.
Och skulle man sucka eller gud förbjude säga nått om att du är trött då får man veta hur jobbigt de har som måste gå i skolan. Och pengar får de minsann inte.
Det enda som i bland är en tröst är att en dag blir de också vuxna och förstår varför man tjatat hål i öronen på dem. Och...... de kommer att säga exakt samma saker till sina barn.

Presentation

Ciao!
Jag heter Gunilla.
Jag skulle vilja att ni följer med mig på den resa jag kommer att göra när jag bygger min egna hoj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards